محل لوگو

لمینت دندان در کرج چیست؟


یکی از عوامل تأثیرگذار در زیبایی، داشتن دندان‌های سالم و سفید است و همین موضوع باعث شده افراد زیادی به دنبال دندان‌هایی سفید و زیبا باشند. یکی از روش‌های مورد استفاده برای این افراد، لمینت دندان در کرج می‌باشد.

لمینت دندان در کرج

لمینت دندان در کرج مواد بسیار نازکی است که طول عمر بالایی دارد و با کمک مواد رنگ دندان ساخته شده است. از این روش برای پوشاندن سطح بیرونی دندان، اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان‌ها یا به عبارتی سفید و براق کردن آن‌ها استفاده می‌شود. و به‌طورکلی لمینت دندان به عنوان یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درمانی ترمیم زیبایی دندانپزشکی در کرج به شمار می‌رود.

انواع لمینت دندان در کرج

لمینت که با نام ونیر هم شناخته می‌شود، دو نوع دارد که عبارتند از:

لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی همانطور که از نامش پیداست، از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه چینی است و نسبت لمینت کامپوزیتی، مقاوت و زیبایی بیشتری دارد؛ در نتیجه هزینه‌ی آن هم بیشتر است. در این روش دندان به میزان خیلی کمی تراش داده می‌شود. سپس قالب‌گیری انجام می‌شود و تا زمان آماده شدن قالب اصلی، از قالب موقت برای بیمار استفاده می‌شود. در نهایت زمانی که لابراتوار، قالب نهایی را آماده کرد، با قالب موقت جایگزین می‌شود.

لمینت کامپوزیتی

ونیر کامپوزیت یا لمینت کامپوزیتی هم مانند لمینت سرامیکی برای برطرف کردن زردی و بدفرمی دندان‌ها به کار می‌رود؛ با این تفاوت که در این روش نسبت به لمینت سرامیکی، تراش کمتری داده می‌شود و حتی در برخی موارد، بدون تراش انجام می‌شود. همچنین تنوع رنگی ونیر کامپوزیت بیشتر است و می‌تواند همرنگ دندان‌های دیگر باشد. همچنین ونیر کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام می‌شود و نیازی به قالب‌گیری ندارد.

لمینت دندان برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

لمینت دندان یکی از روش‌های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است و برای مواردی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • فرم بخشیدن به دندان‌های نامرتب
  • اصلاح شکستگی یا ترک خوردگی در دندان‌ها
  • اصلاح طرح لبخند
  • بهبود رنگ دندان‌ها برای تغییر رنگ‌های ناشی از کشیدن سیگار، نوشیدن قهوه زیاد و ...

لمینت دندان برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

با اینکه لمینت دندان در کرج یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار است اما برخی از افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این افراد عبارتند از:

  • افرادی که پوسیدگی‌های شدیدی روی دندان خود دارند: چنین افرادی باید در ابتدا پوسیدگی و مشکلات دیگر دندان‌های خود برطرف کرده و سپس از لمینت استفاده کنند.
  • افرادی که بافت مینای دندان‌شان ضعیف است: زمانی که بافت مینای دندان شخصی، سایش زیادی داشته باشد یا به میزان کافی نباشد، بهتر است به جای لمینت از روکش استفاده شود.
  • افرادی که دندان قروچه می‌کنند: افرادی دندان قروچه می‌کنند به فشاری که به دندان‌هایشان وارد می‌شود، احتمال شکستگی لمینت دندان وجود دارد.

لمینت دندان در کرج چه عوارضی دارد؟

با اینکه لمینت دندان به عنوان یکی از روش‌های زیبایی دندان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و توسط دندانپزشک زیبایی در کرج انجام می‌شود؛ اگر شخصی دندان‌های سالمی داشته باشد هرگز استفاده از لمینت برای او پیشنهاد نمی‌شود.
برخی از عوارض لمینت دندان عبارتند از:

عدم امکان ترمیم لمینت دندان در صورت شکستگی

با اینکه جنس لمینت دندان سخت و محکم است و به راحتی شکسته نمی‌شود، اما در صورتی که دچار شکستگی یا پریدگی شود، لمینت دندان باید تعویض شود.

عدم امکان برگشت به وضعیت قبلی دندان‌ها

از آنجایی که برای گذاشتن لمینت، روی دندان‌ها به میزان کمی بین 0.3 تا 1میلیمتر تراشیده می‌شود، نمی‌توان پس از مدتی لمینت را جدا کرده و چیزی جایگزین آن نکرد.

ایجاد حساسیت نسبت به گرما و سرما

به‌طورکلی افرادی که لمینت می‌گذارند، تا مدت کوتاهی نسبت به سرما و گرما حساس هستند. این حساسیت پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود؛ با این حال اگر پس از گذشت زمان همچنان حساسیت دندان باقی بماند، شخص باید حتما با دندانپزشک خود دراین رابطه صحبت کند.

تغییر رنگ لمینت دندان

لمینت دندان در مقابل تغییر رنگ مقاوم است؛ اما گاهی اوقات تماس با برخی از مواد غذایی باعث تغییر رنگ آن می‌شود. برای مثال مصرف موادغذایی رنگ‌داری مانند قهوه و استعمال دخانیات در طول زمان ممکن است تغییر رنگ ایجاد کند.

پوسیدگی دندان زیر لمینت

در صورتی که لمینت دندان به خوبی نصب نشود، امکان پوسیدگی دندان زیر لمینت وجو دارد. به همین جهت هنگام گذاشتن لمینت، تجربه و مهارت بالای دندانپزشک از اهمیت زیادی برخوردار است.

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 16

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما